Elvis Presley en Memphis

18 maart 2019 - Memphis, Tennessee, Verenigde Staten

Vandaag hadden we een afspraak bij Elvis Presley op zijn landgoed Graceland. We werden welkom geheten en kregen van de beveiliging ieder een Ipad met Nederlandse tekst en een koptelefoon. Toen met de bus naar het huis van Elvis. We kregen door de hele beneden verdieping een rondleiding alsmede in de tuin. Boven was strikt privé en konden we dus ook niet bekijken. Het hele huis was nog precies zo ingedeeld als op de dag dat hij overleed, 16 augustus 1977 door een hartaanval. Het was zeer indrukwekkend en mooi om te zien.

Woonhuis ElvisWoonkamer ElvisGraf Elvis Presley

Aan de overkant van het landgoed hebben ze een expositieruimte gemaakt van vier grote hallen voor de vele attributen die Elvis bezat waaronder zijn platencollectie en zijn voertuigen.

Platen collectie ElvisAuto ElvisAuto Elvis Mocht je een keer hier komen, het is zeker een bezoekje waard.

's Middags naar de stad Memphis, wederom met een shuttle die deze keer gratis was. Op naar Beale street de straat waar het allemaal moest gebeuren. Nou dat viel ons eerlijk gezegd wat tegen. Wat een verschil met Nashville, hier allemaal oude en wat uit de tijd geraakte gebouwen, het rook er niet fris en het deed allemaal wat armoedig aan. Ook de "trams" die er reden kwamen uit het jaar......

Beale streetBeale streetTram in Memphis

Ook nog even naar de rivier de Mississippi geweest en hier langs gewandeld. Wat een enorme brede rivier is dit en een geweldige stroming stond er in deze rivier.

MississippiMississippi

Natuurlijk mag het Lorraine hotel waar Martin Luther King op 4 april 1968 op 39 jarige leeftijd werd doodgeschoten niet ontbreken bij een bezoek aan Memphis.

Balkon hotel Martin Luther KingGedenksteen Martin Luther King

Als laatste vandaag zijn we naar de Sun studio geweest, waar beroemdheden als Elvis Presley, Johnny Cash en Jerry Lee Lewis hun albums hebben opgenomen. Mooi om te zien hoe alles nog in oude stijl was bewaard en waar onze gids geweldig piano speelde. (Zie video)

Sun studioMorgen gaan we Memphis verlaten en gaan we verder westelijk richting Little Rock ongeveer 233 km vanuit Memphis. Tot morgen

Van reisblog naar fotoboek

3. Janny weijer:
    Heel mooi allemaal
  4. Gerrie:
    19 maart 2019
    het weer is ook goed volgens ons