De reis van Middlebury naar Los-Angeles

2 maart 2019 - Veendam, Nederland

Als je zo'n reis wilt maken dan heb je nogal wat voorbereiding nodig. Uitzoeken welke route je gaat rijden, waar zijn goede overnachtingscampings, rij ik niet teveel kilometers cq mijlen?? En natuurlijk wat willen we zien onderweg.

We gaan met deze reis maar liefst door 11 staten, te beginnen in Illinois en dan naar Indiana, Kentucky, Tennessee, Arkansas, Oklahoma, Texas, New Mexico, Arizona, Nevada en we eindigen in Californië. Ook zullen we door 4 tijdzones gaan en moeten we ook nog rekening houden met de zomertijd die in Amerika al op 10 maart ingaat en bij ons op 31 maart.

Route door Amerika

Na veel wikken en wegen hebben we uiteindelijk voor deze route en langs de volgende plaatsen en RV campgrounds  gekozen:

We beginnen op 12 en 13 maart in Chicago, waarna we op 14 maart echt beginnen in Middlebury met onze camper reis.

Een paar RV campgrounds hebben we besproken om zeker te zijn van een plaats. Ook al is het nog vroeg in het seizoen, de plaatsen kunnen daar al vol zijn i.v.m het toerisme ter plekke. Besproken hebben we de campground in Nashville, in Memphis (bij wijlen Elvis in de tuin), Page, Las-Vegas (op de strip), Death Valley en in Hollywood.

Vanaf 11 maart, ons vertrek uit Veendam, zullen we elke dag proberen deze blog te vullen met ons verhaal van die dag.

1. Marja:
    3 maart 2019
    Super gaaf Herman en Grietje
    Wordt vast een prachtige reis, geniet ervan...
    Ben benieuwd naar jullie verhalen
    groetjes Henk en Marja
  2. Piet en Houkje:
    4 maart 2019
    Dat ziet er heel goed uit. Als jullie weer thuis zijn is een korte vakantie zeer welkom denk ik.
    Veel plezier en goede reis.
    Groetjes Piet en Houkje