De tweede dag van de Friese Elfstedentocht

21 juni 2022 - Stavoren, Nederland

Vandaag zijn we bij ons hotel, Van der Valk, tegen 11.00 vertrokken naar onze volgende bestemming,  Stavoren. Gisterenavond de batterijen van de fiets opgeladen tenminste dat dachten we. Alleen die van Grietje was dus opgeladen en ik had hedenmorgen nog 2 streepjes goed voor ongeveer 40 km. Gelukkig kwamen we op +/- 9 km van het hotel een koffiestop tegen met oplaadpunt voor de fiets.  Fiets weer wat opgeladen en zo konden we weer rustig onze weg vervolgen naar Stavoren.

Screenshot_20220621-183222_StravaWe hadden een rit van iets meer dan 47 km door o.a het mooie Gaasterland.

20220621_120538Op +/- 10 km moeten we met het pontje van Langeweer over een van de vele watergangen in Friesland.

20220622_111150Ook kwamen we natuurlijk nog in Sloten een van de plaatsen van de Elfstedentocht.

20220621_144318Zo vervolgden we onze route door Gaasterland. Een mooi bosrijk gebied wat je niet zou verwachten in het waterrijke Friesland.

20220622_104235Via de dijk langs het IJsselmeer kwamen we in Stavoren uit. We hadden al even contact gehad met Bea van onze B@B welke we geboekt hadden, zij zou dan zorgen dat de koffie en thee klaar stonden als wij zouden aankomen.

IMG-20220622-WA0001 De B@B was gelegen aan een prachtig stukje water in een nieuwbouwwijk in Stavoren. Daar konden we aan het water genieten van de thee en koffie die Bea, de gastvrouw, voor ons had gemaakt. Na ons wat te hebben opgefrist zijn we Stavoren gaan verkennen.

20220621_195720

Vrouwtje van stavoren Weer een mooie dag met als afsluiting een etentje en wandeling door het mooie Stavoren.

stavoren