Los angeles dag 1

2 april 2019 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vandaag zijn we in Los Angeles gebleven, de twee na grootste stad van Amerika. Eigenlijk bestaat Los Angeles uit allemaal aparte wijken, zoals Anaheim, Santa Monica, Beverly Hills, Hollywood en Bel Air, met hun eigen besturen en eigenaardigheden

Dat wilden wij wel eens zien, en zo hebben wij ons in Nederland al opgegeven voor een Bike tour bij Baja Bikes, voor een tocht van 50 km door Los Angeles. Aangezien we met het openbaar vervoer heel vroeg weg moesten, hebben we maar een Uber taxi genomen. Wat betreft het aantal  kilometers zouden we er 25 minuten over doen, maar in de chaos  van LA deden we er 65 minuten over.  We hadden een hele aardige en "praatgrage" chauffeuse die bij binnenkomst vroeg hoe het met ons ging en toen we er waren zei: heb een fijne dag.😥

We waren dan ook net op tijd op de locatie waar we ons moesten melden. Kregen allebei een fiets, een helm en een fluoriserend hesje en we konden op pad met onze reisleider Taylor en zes andere fietsers.

DSC01601DSC01567DSC01597

We begonnen op de historische route 66 en gingen toen langs Beverley Hills en Bell Air. Wat een grote huizen staan hier, gigantisch, de een nog groter dan de ander. Alleen jammer voor de foto's want de huizen waren goed afgeschermd en dus was fotograferen moeilijk. Taylor vertelde ons een hele boel over deze twee wijken, waar de sterren wonen en wat het duurste huis was, namelijk, $600.000.000. Ongelofelijk hoe de mensen hier leven. Van Elton John, Doctor Phill, Mick Jagger tot ook een miljardair die een enorm huis bezit. Ook kwamen we langs de exclusieve Bell Air country club.

Verder ging het richting Santa Monica met zijn beroemde strand en pier. Hier even geluncht met een groene wrap gevuld met kip.

DSC01590DSC01582DSC01584

Op naar de volgende plek op deze route en dat was het beroemde "Venetie" in LA. Vroeger had je heel veel kanalen in LA en er zijn er nog 6 over, de rest is veranderd in wegen.

DSC01600 Een korte wandeling langs deze kanalen gemaakt.

Ook zijn we nog langs een groot militair ziekenhuis en verpleegtehuis gefietst (Veterans Hospital) waar alle Amerikaanse soldaten uit de verschillende oorlogen worden behandeld.

Verder zijn we nog 7 mijl langs een natuurlijk rivier gefietst, met nadruk volgens Taylor, op natuurlijk omdat het net leek of het een kanaal was, maar dat was in de loop van de jaren zo gemaakt.

DSC01605

Zo zijn we, met soms prachtige uitzichten, verder gefietst door deze miljoenen stad.

DSC01569

Het was een unieke ervaring, het fietsen door LA. We vertrokken om 10.00 uur en waren weer terug om 16.00 uur met ruim 50 km op de teller. Jammer dat we niet teveel foto's hebben, daar was weinig mogelijkheid toe. Dus wil je LA ook een keer op deze wijze zien, ga er dan zelf  eens een keer naar toe.

We zijn trouwens weer met het openbaar vervoer teruggegaan naar onze camping, een hele onderneming waar wij door diverse aardige en behulpzame Amerikanen bij zijn geholpen. Nog een mooie foto gemaakt van een bus met fietsen voorop, dit zijn fietsen van passagiers die niet in de bus kunnen maar dus voorop gaan.

DSC01607

Morgen gaan we de camper schoonmaken, de koffers inpakken en nog even LA in, om ons voor te bereiden op de lange vlucht huiswaarts op donderdag.

Tot morgen.

1. Mannie:
    3 april 2019
    Mooie ervaring en leuk dat wij op deze manier er ook van konden genieten. Fijne reis terug
  2. Ada:
    3 april 2019
    Mooie tocht, ik heb er van genoten.
    Goede vlucht naar huis, morgen.
  3. Bé en Petra:
    3 april 2019
    Wij hebben genoten van de verslagen en de prachtige foto's. Wat zullen jullie genoten hebben!
    Goede vlucht terug .
  4. Elly en Ties:
    3 april 2019
    Mooie ervaring goede reis terug
  5. Marja:
    3 april 2019
    Wat een mooie reis hebben jullie gemaakt.
    Het was leuk om jullie verhalen te lezen en foto’s te zien en niet te vergeten de toepasselijke muziek die je erbij hebt gezocht :)
    Een goede vlucht terug naar huis en de groetjes van
    Henk en Marja