Het begin en de voorbereiding voor de reis door Amerika.

2 maart 2019 - Veendam, Nederland

Dit is het begin van ons reisblog waar we jullie willen meenemen met onze geplande reis van Middlebury in Indiana naar Los-Angeles in Californië. (Middlebury ligt op ongeveer 3 uur rijden ten oosten van Chicago).

• 27 juni 2018 De aanbieding: We kregen vandaag per mail een nieuwsbrief van Tioga Tours http://tiogatours.nl met daarin een aanbieding om een nieuwe camper weg te brengen vanuit Middlebury naar een verhuurlocatie, naar keuze, ergens in Amerika. Na de aanbiedingen te hebben bekeken hebben we besloten een offerte aan te vragen voor een wegbreng special van Middlebury naar Los-Angeles van het verhuur bedrijf RoadBear. http://www.roadbearrv.com
  • 28 juni 2018 De Offerte: Vandaag kregen we een prachtige, scherpe, offerte binnen van Tioga Tours voor het wegbrengen van een nieuwe camper van Road Bear vanaf de fabriek in Middlebury in de staat Indiana naar het verhuur station in Los-Angeles in de staat Californië. We hebben er voor gekozen om 22 dagen over de reis doen. Het aantal Miles wat we er bij krijgen bedraagt 3000 dat moet genoeg zijn om deze afstand te overbruggen. Ook hadden ze voor ons een hotel, http://www.edwardhotelchicago.com  geregeld waar Road Bear de dag voor het ophalen van de camper zitting heeft om alle formaliteiten in orde te maken. Tevens was onze vlucht met Star alliance geregeld. We vliegen van Amsterdam naar Chicago met Unit Airlines en terug van Los-Angeles naar Amsterdam via München met Lufthansa. (Rechtstreeks met KLM naar Amsterdam kon ook maar dat scheelde € 500,- dan maar via München).
  • 29 juni Het akkoord van Road Bear: Vandaag kreeg ik van Tioga Tours de volgende email:

Goedemiddag Herman,                                                                                                                                                                                                                 Goed nieuws; de camper is akkoord gekomen! Bij deze kan ik de hele boeking akkoord geven.

• Het is dus nu definitief we gaan een camper wegbrengen vanaf 14 maart 2019.
  • 2 juli de bevestiging: Vandaag de bevestiging per post en mail ontvangen, de tickets, het hotel, de verzekering en een aanbetaling gedaan voor de reis zodat we er zeker van zijn dat e.e.a. geregeld is. Op naar de daadwerkelijke voorbereiding.

11/12 juli Stoelreserveringen vliegtuig:
Vandaag onze stoelreservering bij Lufthansahttps://www.lufthansa.comgemaakt. Omdat de vlucht van LA naar München 12 uur zal gaan duren wilde ik wat meer beenruimte in het vliegtuig hebben. Voor de heenreis had Tioga Tours al gezorgd voor de stoel reservering en deze waren ons inziens prima ook omdat dit een dag vlucht betreft.
Voor Lufthansa was dit dus een ander verhaal, We vliegen met de

Airbus 380-800 met vertrek om 17.30 LA tijd (02.30 uur Ned. tijd) en aankomst München 14.30 uur Europese tijd de volgende dag. We hebben daarom gekozen voor stoel 60J en 60K stoelen waar geen voorgangers zitten en dus meer beenruimte. De dag erop kregen we de bevestiging van Lufthansa voor akkoord wat betreft de stoelen.

29 juli reservering overnachtingshotel Schiphol
Omdat wij geen zin hebben om s'morgens heel vroeg uit het bedje te gaan hebben we besloten om op 11 maart de trein te pakken naar Schiphol om daar te overnachten. Zoals elke Hollander beaamt zijn wij ook op zoek gegaan naar het goedkoopste hotel. Zo kwamen wij uit bij het Best Western Amsterdam Airport hotel. http://www.bestwesterschipholairport.nl. Ontbijtje s'morgens en we worden gratis met de shuttle naar het vliegveld Schiphol gebracht.

3 januari 2019 de laatste betaling                                                                                                                                                                                 Vandaag de laatste betaling richting Tioga Tours gedaan. Alles is nu betaald en we kunnen ons langzaam opmaken voor de reis. Binnenkort de reis papieren ontvangen en dan de camper vastleggen bij Road Bear.

5 januari 2019 ESTA aanvragen                                                                                                                                                                                                   Vandaag via de site https://esta.cbp.dhs.gov  de ESTA aangevraagd.

Wat is ESTA?? Om per vliegtuig of cruiseschip de Verenigde Staten binnen te mogen, moet je beschikken over elektronische reistoestemming. Deze reistoestemming heet ESTA (Electronic System for Travel Authorization) en moet je voor vertrek zelf online aanvragen. Ook als je alleen overstapt in Amerika! Dat ging allemaal niet zo eenvoudig en vroeg nogal wat aandacht. Vooral het elektronisch lezen van het paspoort duurde vrij lang en moest  4 x overgedaan worden. Maar uiteindelijk gelukt en toestemming gekregen om te mogen reizen naar de Verenigde Staten van Amerika.

8 januari alle papieren en vouchers binnen                                                                                                                                                                         Vandaag alle reisbescheiden en de vouchers voor de camper van Road Bear en het hotel in Chicago binnengekregen van Tioga Tours. Mooi snel allemaal, kan ons nu aanmelden voor het ophalen van de camper bij  het verhuurbedrijf.

8 januari aanmelding camper Road Bear                                                                                                                                                                             Vandaag ons elektronisch aangemeld bij het verhuurbedrijf voor de camper in Amerika. Dit moest minimaal 4 weken voor de reis dus wij zijn hier mooi op tijd mee. Nu maar afwachten wat voor camper we meekrijgen dat kan een C22 zijn

3845267.jpg

maar ook een C30 zijn