Death Valley

30 maart 2019 - Death Valley National Park, Verenigde Staten

Vandaag zouden we het even rustig aan doen was de bedoeling, maar dan moet je, kwamen we na afloop achter, niet naar Death Valley gaan.

DSC01467

We begrijpen nu wel waarom je er zomers niet met een camper naar binnen mag, wil je überhaupt zomers naar Death Valley? Ons antwoord na deze dag is heel duidelijk NEE niet doen. Het was er vandaag al zeer warm. Toch zijn wij in Death Valley geweest en hebben daar twee trails gelopen en enkele bijzonderheden bekeken.

Ten eerste hebben wij bij het Zabriskie point, de Badlands trail gelopen, een afstand van 4,7 km, maar dan wel bergje op bergje af door rivierbedding heen en zeer ongelijkmatig allemaal maar wel gigantisch mooi. (Zie video)

DSC01418DSC01402DSC01417 Verder hebben we nog een wandeling naar de Naturel bridge gemaakt. Eerst over een niet geasfalteerde weg van 2,5 mijl naar de parkeerplaats en toen nog 1 km door kiezelstenen omhoog naar de Bridge.

DSC01439 De bridge is nog vrij jong een paar miljoen jaar oud.

Daarna zijn we naar de Devill's Golf Court geweest. Een uitgestrekte vlakte zonder enige begroeing. De oppervlakte is scherp en erg ongelijk, vol met holtes en zoutpilaren van soms wel 30 cm hoog. Je waande je hier op de maan.

DSC01428

Tenslotte zijn we nog bij het laagste punt op het westelijk halfrond geweest bij Badwater. Hier loopt men 85 mtr. beneden zeeniveau.

DSC01451

We hebben een erg mooie en zeer interessante dag gehad, op het eind van de middag kwamen we uitgeteld weer bij onze camper. Zeker een bezoek waard, maar dan niet in de zomer.

DSC01416DSC01411

Vanavond gaan we nog even naar het casino op het RV park om te luisteren naar een optreden van een locale zanger. Morgen gaan we verder richting Los Angeles en zullen we overnachten in Lake Isabella, vlakbij Bakersfield. O ja morgen zitten we op -9 uur wat betreft Nederland.

Tot morgen.

1. Piet en Houkje: