Van Las Vegas naar Amargosa (Death Valley)

29 maart 2019 - Amargosa Valley, Verenigde Staten

Vandaag zijn we weer vertrokken uit de rare stad Las Vegas en zoeken we weer de rust en de natuur op van de staat Nevada. De rit ging vandaag over 130 mijl = 209 km een, voor ons, relatief kort stukje.

Dag 16 van Las-Vegas naar Amargosa (Death Valley)

We waren vlot de stad uit en kwamen aan bij onze eerste bezichtiging Red Rock Canyon

DSC01369

We zijn het park ingegaan en hebben daar een mooie route van 13 mijl gereden waar diverse trails en uitzichtpunten waren uitgezet. Opvallend waren de rode rotsen, vandaar ook de naam Red Rock. Onderstaand een foto impressie.

DSC01357DSC01335DSC01356DSC01339

Ook hier waren we weer niet alleen, wel hebben we weinig campers gezien maar wel hele andere mooie voertuigen.

DSC01367

Zo gingen we vandaag in alle rust en na nog wat boodschappen te hebben gedaan naar onze bestemming. Wat ons wel opvalt hier in Amerika, en waar wij ons inspannen, en ze niet meer mogen gebruiken, dat zijn de plastic zakken. Stapels zakken krijg je mee voor een brood  en weer een zak voor twee andere producten. Heb even een kar van een willekeurige koper op de foto gezet om zo het aantal plastic zakken te kunnen laten zien.

IMG-20190329-WA0008

Wat ook opviel onderweg waren de vele verkooppunten van vuurwerk, vuurwerk wat het hele jaar te koop is.

DSC01374

Tegen 15.00 uur waren we op RV camping gearriveerd. Een camping in "de Middle of Nowhere".

20190329_175748 verder helemaal niets.

Op deze camping, met hotel en casino, werden we vriendelijk ontvangen en ons verteld dat alles, ja alles, 24 uur / 7 dagen in de week open is.

20190329_175054

We zitten nu aan de rand van Death Valley, een park die je in de zomermaanden niet mag bezoeken met een camper, ivm de hitte. Morgen is het daar ook al 27 graden, maar nu dus een mooie gelegenheid om daar ook een bezoekje aan te brengen. Morgen daar meer over.

Tot morgen.

1. Piet en Houkje: