Van Bloomfield naar Page

25 maart 2019 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag verder naar het westen gereden we hebben Nw. Mexico verlaten en zijn na 238 mijl, = 383 km, in Arizona beland. Ook de tijd hebben we weer moeten aanpassen en we zitten wat betreft Nederland nu op -8 uur, komende zondag nog een keer aanpassen, dan is het namelijk -9 uur met Nederland.

Dag 13 van Bloomfield naar Page De route van vandaag.

Vandaag omstreeks 09.00 uur vertrokken uit Bloomfield. Na eerst wat door plaatsjes te zijn gereden hebben we op een gegeven moment de grens met Arizona overgestoken. Na wat kilometers te hebben gereden veranderde de natuur aanzienlijk. Grote rotspartijen doken zo maar voor je op.

DSC00958 maar ook grote stukken met helemaal niets anders dan stenen en kaal landschap.

Ook zie je hier veel kleine nederzettingen waar de Indianen  van de Navajo nog leven, soms in groepsverband, maar ook vaak helemaal alleen.

DSC00973

Ook zie je vaak mensen zo maar langs de weg lopen, geen oog hebben voor het voortrazende verkeer.DSC00987

Het is overigens een zeer afwisselende route van woestijn, grote gesteentes en af en toe een plukje "gras".

DSC00955DSC00948

Vandaag hebben we op weg naar Page ook de Antelope Canyon bezocht. We waren net op tijd voor een rondleiding door de kloof. Eerst met een jeep, waarin wij voorin mochten zitten en de rest achter in de bak,

DSC01012over een zandpad en toen onder leiding van een voorteffelijke gids een tocht door de kloof gemaakt.        Wat een geweldige ervaring was dit en wat gigantisch mooi om te zien.

IMG-20190325-WA0009Deze foto gemaakt door onze gids een "Hart".

Prachtige foto's hebben we hier kunnen nemen onder leiding van onze gids die meermalen onze camera ter hand nam om foto's te maken.

DSC01080DSC01078DSC01035

De tour duurde 90 minuten en was de tijd meer dan waard. Morgen gaan we verder om de natuur in en om Page te bewonderen. We gaan o.a naar Horseshoe Bent. http://www. horseshoebend.com

Tot morgen.

1. Elly en Ties:
    Mooi de kloof
  2. Ruud:
    26 maart 2019
    Het is wel genieten zo te zien.
  3. Mannie:
    Erg mooie foto's
  4. Hemmie:
    Wat prachtige foto's .
  5. Piet en Houkje:
    26 maart 2019
    Geweldig, de reis van je leven.
  6. Bea:
    26 maart 2019
    hoeveel tijdzones passeren jullie wel in zijn totaliteit. Verder mooie foto's. Is het reizen nog steeds te doen, want het is wel bijna iedere dag een paar honderd kilometer. Enfin veel plezier verder.
  7. Gerrie:
    26 maart 2019
    was toen ook al zo gids ging ook instelling camera veranderen.
    super mooie foto's
  8. Harry: