Van Taos naar Bloomfield

24 maart 2019 - Bloomfield, New Mexico, Verenigde Staten

Vandaag een rit van 206 mijl ongeveer 331 km

Dag 12 van Taos Valley naar Bloomfield een route die eerst door het plaatsje Taos kwam, een mooie plaats in Nw Mexico wat de naam eer aan deed want de mensen hier leken ook allemaal op Mexicanen, klein en gedrongen.

Vanuit Taos reden we eerst door een vlak gebied totdat we op een gegeven moment bij de brug over de Rio Grande kwamen.

DSC00890 deze brug is in 1966 aangelegd over de rivier de Rio Grande. De rivier ontspringt in de staat Colorado en gaat via Nw Mexico uiteindelijk de grensrivier worden tussen de Vs en Mexico en uiteindelijk zal die uitmonden in de golf van Mexico. De rivier heeft een lengte van 3034 km. Op de brug nog een paar mooie foto's genomen van de kloof waar de rivier door heen stroomt.

DSC00895DSC00914DSC00917

Na dit te hebben bekeken gingen we verder over de lange wegen die deze staat heeft. Totdat we opeens op een kruising niet verder konden, wegopbreking. En wat nu?? De kortste weg was een dikke 100 km om, we moesten wel verder naar het westen dus dan maar omrijden via de staat Colorado en Highway 17. Spijt hebben we daar niet van gekregen.

Eerst ging het een stuk naar het noorden en op een gegeven moment moesten we linksaf de bergen in, Highway 17. Wat een mooie route was dit dwars door de bergen tot ruim 3000 km hoogte. Men was hier nog volop aan het wintersporten en vooral de sneeuwscooter was favoriet onder de Amerikanen. We moesten door hoge sneeuwduinen rijden en zo af en toe sneeuwde het ook nog.

DSC00919DSC00935 prachtig om te zien en mee te maken.

Toen we eenmaal weer op onze route zaten moesten we nog een dikke 100 km rijden. Je zag aan de omgeving dat de natuur aan het veranderen was. Van veel landbouwgrond en kale vlaktes nu de rotsen en de bergen. Zo kon je zien dat je richting Westen ging met straks Page met zijn  Antelope Canyon en  Horseshoe bend en natuurlijk de Grand Canyon.

DSC00941DSC00948DSC00946

Wederom een prachtige dag. Morgen op weg naar Page een afstand van ongeveer 380 km. Tot morgen.

1. Piet en Houkje:
    Geweldig!!
  2. Bea:
    25 maart 2019
    zo jullie zien wel wat. wat mooi allemaal.
  3. Marja:
    25 maart 2019
    Prachtig om jullie reis zo te volgen.
  4. Janny weijer:
    Prachtig
  5. Gerrie:
    25 maart 2019
    Antelope Canyon is een van de mooiste dingen die we gezien hebben toen we de rondreis
    maakten in 2011
  6. Marion:
    26 maart 2019
    Prachtige natuur, de bergen zijn écht wel hoog..... ....😜