Van Dalhart naar Taos

23 maart 2019 - Ranchos de Taos, Verenigde Staten

Vandaag mooi op tijd vertrokken naar Taos in Nw. Mexico. We hebben 201 mijl, is ongeveer 323 km, gereden door eerst een kale vlakte maar later een prachtige route door de bergen.

Het was vooral in het begin dus een lange rechte weg, een weg door de vlaktes van Texas en Nw.Mexico. in de verte waren de bergen te zien waar we op weg naar toe waren.

We hebben deze reis ook al verschillende keren een stuk van route 66 gereden de weg die gaat van Chicago naar Los Angeles de Rolling Stones hebben daar een prachtig nummer over gezongen (zie video) https://m.youtube.com/watch?v=DXyAUWWpC04&feature=youtu.be

Snel naderden we de bergen met de nog besneeuwde toppen

DSC00852 natuurlijk een prachtig gezicht vanuit de verte.

Na het plaatsje Eagle Nest draaiden we rechts af de bergen in. Dat was even schrikken in het begin van wat we zagen,

DSC00865 hele stukken bos die verbrand waren.

Toen we verder reden op deze geweldig mooie route kwamen ons de herten tegemoet, vanuit het bos vlak voor de camper, maar ook op een overnachtingsplaats zag je deze dieren.

Hoe hoger wij de bergen in reden des te kouder en winters deed het landschap aan.

Daar door heen rijdend dacht ik, dat gaat nog wat worden komende nacht in Taos. Gelukkig zaten wij bij deze beelden op 2600 mtr hoogte en Taos licht op 2000 mtr hoogte. Dus toen wij dan ook die plaats in reden scheen de zon en was de sneeuw gesmolten. Taos is een mooi klein plaatsje tussen de bergen in en we staan hier op een prachtige camping.