Van Clinton/Foss naar Dalhart

22 maart 2019 - Dalhart, Texas, Verenigde Staten

Gisteren 22 maart geen internet verbinding dus geen reisverslag kunnen maken, dus hebben we dat vandaag maar gedaan en daarom vandaag twee reisverslagen.

Vandaag 22 maart hebben we 215 mijl ongeveer 346 km gereden. Het was een route die ons een klein stukje door de staat Oklahoma voerde en toen in de staat Texas uit kwam, de staat van de olie. Daarom staan hier ook zo veel jaknikkers van allerlei maten.

De wegen waren vaak heel lang en saai.

Ook zijn we nog bij een ranch geweest waar ze duizenden koeien hadden, zover je oog reikte was het niet anders dan koe.

Op een gegeven moment dachten we even dat we weer in Drenthe waren, want we kwamen door het dorpje Borger

DSC00848 dus geen Borger in Drenthe maar in Texas DSC00811

We hebben voor de overnachting een camping gezocht in Dalhart zodat we morgen nog een kleine 300 km moeten afleggen voor we de bergen in gaan Op weg naar Page en de Grand Canyon.

Toen we ons net op de camping hadden geïnstalleerd gingen onze beide telefoons gelijk af: AMBER ALERT!!

20190322_164721 deze waarschuwde ons voor een Tornado die onze kant opkwam. Nou dat hebben we weer geweten. Nog geen 10 minuten later gooide iemand daarboven alles leeg wat er leeg te gooien was, hagelstenen en een grote hoeveelheid water.

20190322_161705 1 dat was even schrikken maar gelukkig hadden we geen schade.

Morgen 23 maart gaan we naar Taos in de staat Nw Mexico en de tijd verschuift weer, dan is het 7 uur later dan bij jullie. Tot morgen.