Page

26 maart 2019 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag voor ons een relatieve rustige dag gehad. Geen route gereden. 's Morgens niet om half acht op maar om acht uur. Dat vroege op is ook niet zo raar als je beseft dat het om zes uur s'morgens licht is.

Vandaag zijn we dus naar Horseshoe Bend geweest. Ze waarschuwden ons bij de receptie ervoor dat we met een shuttle bus moesten, daar er wegwerkzaamheden waren bij Horseshoes Bend. Zo gezegd zo gedaan. Camper geparkeerd bij een aangelegde nood parkeerplaats en met een bus vol Aziaten, man wat zijn hier veel Aziaten ongelofelijk veel, naar de Horseshoes Bend. Na ongeveer 15 minuten lopen kwamen we terecht bij wat we wilden zien.

DSC01094De Colorado rivier stroomt hier langs en heeft in de loop van de jaren dit hoefijzer uit de rotsen geslepen.

Het was een prachtig uitzicht en met het mooie weer was het hier aangenaam vertoeven.

DSC01114

Na dit gezien te hebben, en weer met een bus vol Aziaten, terug naar de parkeerplaats. Daarop zijn we naar Glen Canyon Dam gereden. Deze dam is tussen 1956 en 1966 gebouwd en is een stuwdamcentrale.

DSC01126 Een enorme brug over de dam scheidt de beide oevers van de damDSC01127

Colorado rivier na de dam

Door het bouwen van deze dam is het dorp Page in 1957 ontstaan. De werknemers moesten een plaats hebben om te wonen en dat is dus de plaats Page geworden. Nu moet Page het vooral hebben van het toerisme.

Als laatste zijn we vandaag nog op grote hoogte een kijkje wezen nemen naar het Lake Powell meer.

DSC01134 Dit is een kunstmatig aangelegd meer op de grens van Utah en Arizonza en heeft een grote van 658 vierkante km.

Terug op de camping konden we nog niet stilzitten en hebben we nog maar even een rotswand beklommen waardoor we een mooi uitzicht hadden op de  camping.

DSC01145DSC01140

Morgen gaan we, volgens medereizigers, een mooie route rijden langs de Grand Canyon op weg naar Williams.

Tot morgen.

1. Janny weijer:
    27 maart 2019
    Wat zien jullie ontzettend veel, hebben jullie tijd genoeg alles te laten bezinken?
  2. Piet en Houkje:
    27 maart 2019
    Ik ben op heel benieuwd naar morgen!
  3. Hemmie:
    27 maart 2019
    Weer een mooie verslag en mooie foto's. Veel plezier verder
  4. Gerrie:
    mooi