Dagje Chicago

13 maart 2019 - Des Plaines, Illinois, Verenigde Staten

Nou nou dat was me wel een begin van deze dag. Om 06.45 uur stond ik klaar wakker voor de kamer waar Road Bear zitting had genomen om je te melden voor de wegbreng camper. Maar alles wat er was!!! niemand. Tot 09.30 uur geprobeerd via allerlei kanalen, en met nog een stel uit Nederland, maar er was niemand en we kregen te horen dat ze vanmiddag om 15.00 uur aanwezig zouden zijn.

Dan maar met de metro

Metro in ChicagoDSC00550Naar downtown Chicago om eens te zien wat de derde stad van Amerika ons allemaal kon laten zien. De reis met de metro duurde toch nog ruim 40 minuten en ging boven en ondergronds naar Downtown. Eenmaal aangekomen zagen wij dan ook dat het spoor van de metro niet ondergronds lag maar bovengronds boven de wegen in deze metropool.DSC00564

Een heel raar gezicht en een enorme herrie had dit tot gevolg. Lopend zijn we een groot gedeelte van de stad doorgekomen en zijn bij diverse bezienswaardigheden geweest w.o het millennium park. Een park wat aangelegd is op een voormalig rangeerterrein gelegen tussen het stadscentrum en het Michiganmeer. Een van de grootste bezienswaardigheden in het park is de Cloud Gate, een groot spiegelend kunstwerk.

Milenium parkChicagoSpiegel in Millenium park Chicago

Ook zijn we naar de Navy pier geweest wat een voormalig trainingscentrum van de marine was en nu vol wasmet winkeltjes en waar diverse culturele evenementen plaatsvinden.

DSC00555DSC00557

Tenslotte zijn we naar de Willis tower gelopen en daar met de lift naar 412 mtr gegaan voor het Skydeck. Een prachtig uitzicht met als ultime beleving op een glazen plaat gaan staan met niets onder je.

DSC00587DSC00582DSC00579DSC00570DSC00568

Tenslotte is het toch nog gelukt in het hotel om ons in te checken voor de wegbreng camper.

C30 welke het gaat worden weten we nog niet 100% zeker maar waarschijnlijk een c24/c25.

Morgen om 07.00 uur vertrek vanuit het hotel naar Middleburry en dan op naar Greenfield voor de eerste overnachting in de camper. Tot morgen.

1. Bea:
    14 maart 2019
    nou , het moet niet veel spannender worden. met die glasplaat lijkt mij enerverend. veel plezier verder en wacht op het vervolg.
    max.
  2. Bea:
    14 maart 2019
    Na een slecht begin toch een mooie dag en mooie foto's.
    Op de glasplaat 😱vind ik gedurft.
  3. Piet en Houkje:
    14 maart 2019
    Dat ziet er goed uit en mooie foto's.
  4. Ruud:
    14 maart 2019
    Het gaat nog niet helemaal vlekkeloos.
  5. Hemmie:
    14 maart 2019
    Wat mooie foto's vooral op die glas plaat fantastie.
  6. Ada:
    14 maart 2019
    Knap hoor Grietje, dat jij dat durft op zo'n glasplaat staan.
  7. Janny weijer:
    14 maart 2019
    Eigenlijk een geluk bij een ongeluk, anders hadden jullie als dit moois gemist.
  8. Gerrie:
    best eng zon glasplaat